Landscape as a Leitmotif of a Film

Abstract

The article examines the landscape as a significant element of the film’s plastic composition and semantic structure. Taking Andrey Konchalovsky’s “The Postman’s White Nights” as an example, the author analyses the role of documentary aesthetics in describing the relationship between humanity and nature, revealing the estrangement of the two realms.

About the authors

Nadezhda A Shakhovskaya

VGIK

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

Post-Graduate Student, Aesthetics, History and Theory of Culture

References

  1. Марголит Е.Я. Живые и мертвое. Заметки к истории советского кино 1920-1960-х годов. - СПб.: Мастерская «Сеанс», 2012. - 560 с.
  2. Мильдон В.И. Открылась бездна.. Образы места и времени в классической русской драме. - М.: Изд.-во «Артист. Режиссер. Театр» СТДРСФСР, 1992. - 351 с.
  3. Разлогов К.Э. Экран как мясорубка культурного дискурса // Экранная культура. Теоретические проблемы: сб. статей / отв. ред. К.Э. Разлогов. - СПб.: «ДМИТРИЙ БУЛАНИН», 2012. - 752 с.
  4. Третьяков Н.Н. Образ в искусстве. Основы композиции. - Свято-Введенская Оптина Пустынь, 2001. - 264 с.
  5. Флоренский П.А., священник. Статьи и исследования по истории и философии искусства и археологии / сост. игумена Андроника (А.С. Трубачева); ред. Игумен Андроник (А.С. Трубачев). - М.: Мысль, 2000. - 446с.
  6. Эйзенштейн С.М. Неравнодушная природа. Т. 2. - М.: Музей кино. Эйзенштейн-центр, 2006. - 624 с.

Statistics

Views

Abstract: 131

PDF (Russian): 75

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2016 Shakhovskaya N.A.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies