European Film Avant-Garde: Poetics of Objectiveness

Abstract

The article focuses on the phenomenological description of poetical nature of film image associated with such elements as water and air (fog) in European film avant-garde. The author explores the origin of artistic imagination in connection with the problem of perception and representation of reality in a director's method

About the authors

Maxim Vyacheslavovich Lyubovich

VGIK

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

postgraduate student of Film Studies Department (VGIK), script editor (“BONANZA Studio”).

References

  1. Бергсон А. Творческая эволюция. -М.: ТЕРРА-Книжный клуб, КАНОН-пресс-Ц, 2001. - 384 с.
  2. Виноградов В. Стилевые направления французского кинематографа. - М.: Канон+, РООИ Реабилитация, 2010. - 384 с.
  3. Гуссерль Э. Кризис европейских наук и трансцендентальная феноменология. Введение в феноменологическую философию. - СПб.: Наука, 2013. - 494 с.
  4. Делёз Ж. Кино. - М.: Ad Marginem, 2004. - 318 с.
  5. Кандинский В. К вопросу о форме // Избранные труды по теории искусства: в 2 т., т. 1. 1901-1914. - М.: Гилея, 2008. - 429 с.
  6. Кракауэр З. Природа фильма. Реабилитация физической реальности. - М.: Искусство, 1974.-424 с.
  7. Мачерет А. О поэтике киноискусства. - М.: Искусство, 1981. - 304 с.
  8. Прожико Г. С. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004. - 454 с.
  9. Розин В. Природа и генезис европейского искусства (философский и культурно-исторический анализ). - М.: Голос, 2011. - 397 с.
  10. Сартр Ж.-П. Воображаемое. Феноменологическая психология воображения. - СПб.: Наука, 2002. - 319 с.

Statistics

Views

Abstract: 121

PDF (Russian): 101

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2015 Lyubovich M.V.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies