Split Screen as a Method of Film Editing

Cover Page

Abstract


The article investigates the visual integration of permanent data flows in the television frame as exemplified by the split screen as a new method of creating actuality programs. The author shows the artistic aspect of the objects’ interplay in the 2D and poly-angle frame.


About the authors

Vladimir Vasilyevich Shabalin

VGIK

Author for correspondence.
Email: v-shabalin@mail.ru

postgraduate student, Theory and History of Culture Department; cinematographer

References

  1. Арнхейм Р. Искусство и визуальное восприятие / сокр. перевод с англ. В.Н. Самохина; общ. ред. и вступит, cm-я В.П. Шестакова. - М.: Прогресс, 1974. - 392 с.
  2. Кичин В. Кино, как свечка, отгорело// Известия. -2002, 11 марта.
  3. Миллерсон Д. Телевизионное производство / пер. с англ. Л.С. Волковой, Ю.В. Волковой; под ред. В.Г. Маковеева. - М.: ТИТР: Флинта, 2004. - 568 с.: ил. - (Серия «Телемания»).
  4. Уорд П. Композиция кадра в кино и на телевидении / пер. с англ. А.М. Аемуровой, Ю.В. Волковой; под ред. С.И. Ждановой. - М.: ТИТР, 2005 - 196 с.: ил.
  5. Утилова Н.И. Клиповый монтаж и иллюзорный мир // Вестник ВГИК. - 2012, № 12-13. - С. 274-288.

Statistics

Views

Abstract - 133

PDF (Russian) - 92

Cited-By


Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Dimensions

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2015 Shabalin V.V.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies