Theatre and Document: Opposition or Integration?

Abstract

It is hard to find more seemingly distant phenomena as the theatre with its obvious “affectation” and the document always referred to as a neutral indication of the reality. However, a closer comparison of the theatre and film document reveals unexpected similarities.

About the authors

Galina Semyonovna Prozhiko

VGIK

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

PhD in Art, Professor, Head of Film Studies workshop

References

  1. Арнхейм Р. Новые очерки по психологии искусства. - М.: Прометей, 1994.
  2. Бахтин. М. Вопросы литературы и эстетики. - М-Л.: Худ. литература, 1975.
  3. Лекторский В. Субъект, объект, познание. - М.: 1980.
  4. Прожико Г. Концепция реальности в экранном документе. - М.: ВГИК, 2004.
  5. Прожико Г. Экран мировой документалистики. - М.: ВГИК, 2011.
  6. Прожико Г. Миф о достоверности военной хроники // Вестник ВГИК, сентябрь. - 2013. - №17. - С. 22-32.
  7. Смирнов С. Психология образа: проблема активности психического отражения. - М.: Изд-во Московского университета, 1985.
  8. Якобсон П. Психология художественного восприятия. - М.: Искусство, 1964.

Statistics

Views

Abstract: 162

PDF (Russian): 64

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2014 Prozhiko G.S.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies