Screenplay as a Dynamic Process Model

Abstract

The article problematizes the applicability of the concept “formation”, developed by the nonlinear dynamics' theory, to the field of study of a narrative text. Cinema work is considered as a dynamic process model. It is shown that every narrative text implements nonlinear dynamics as it comprises a point of explosion.

About the authors

Natalia Yevgenyevna Marievskaya

VGIK

Author for correspondence.
Email: editor@vestnik-vgik.com

PhD in Art, Assistant Professor, Deputy Chair of Screenwriting

References

  1. Лотман Ю.М. Культура и взрыв // Ю.М. Лотман. Семиосфера. - СПб.: «Искусство - СПб», 2000. - С. 12-149 с.
  2. Лотман Ю.М. Семиосфера. - С.-Петербург: «Искусство - СПб», 2001. - 704 с.
  3. Лотман Ю. Семиотика кино и проблемы киноэстетики. В кн. Ломан Ю.М. Об искусстве. - СПб.: «Искусство - СПб», 2005. - С. 288-372.
  4. Макки Р. История на миллион долларов. Мастер класс для сценаристов, писателей и не только / пер. с англ. - М.: Альпина нон-фикшн, 2008. - 456 с.
  5. Пригожин И., Стенгерс И. Порядок из хаоса. Новый диалог человека с природой / пер. с англ. Ю. Данилова. - М.: Едиториал УРСС, 2001. - 240 с.
  6. Тарковский А. Запечатлённое время // Андрей Тарковский. Архивы. Документы, воспоминания / сост. П.Д. Волкова. - М., 2002.
  7. Ямпольский М. Язык - тело - случай. Кинематограф в поисках смысла. - М.: Новое книжное обозрение, 2002. - 376 с.

Statistics

Views

Abstract: 106

PDF (Russian): 113

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2014 Marievskaya N.Y.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies