Peculiarities of flash Animation

Abstract

The article is devoted to the development of Russian network-based flash-animation and the main trends in organizing its artistic space. The author examines the work of three web artists: A. Bakhurin, N. Belov and O. Pashenko, represented on the site www.koms.ru analyzing its philosophic, artistic and technological aspects. Conceptual web flash animation is considered as one of the ways of the animation evolution in the new environment with its technological potential stressing its dominant tendencies and defining its main directions.

Full Text

Особенности концептуальной flash-анимации
×

About the authors

Yelena Vladimirovna Trapeznikova

VGIK

post-graduate student, Department of Aesthetics, History and Theory of Culture

References

  1. Аниматограф — это произведения, созданные посредством технологии анимации. См. подробнее Кривуля Н.Г. дис...доктор искусствоведения: 17.00.13. — М.,2009
  2. Манович Л. Абстракция и сложность // URL: http://www.cyland. ru/rus/index. php?option=com_co ntent&task=view& id=81&Itemid=64 (дата обращения 10.05.2011).
  3. Вебер М. Наука как призвание и профессия // URL: http://lib.rus. ec/b/58739/read (дата обращения 23.05.2011).
  4. Manovich L. The Language of New Media. — The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2001. — 258 p.
  5. Кривуля Н.Г. Новый адрес анимации: журнал «Искусство в школе» — тематический выпуск № 5 — М.: Издательство, 2008.
  6. KOMS.RU// URL: http://koms.ru/ (дата обращения 12.03.2011).
  7. Кривуля Н.Г. Российская NET-анимация: пространство свободы, надежды и страхов: анимация в эпоху инновационных трансформаций // Материалы IV международной научно-практической конференции: анимация как феномен культуры / ВГИК; [под ред. Н.Г. Кривули]. — М.: Изд-во ВГИК, 2008. — 125 с.
  8. Кривуля Н.Г. Интернет и сетевая анимация/ Экранная культура. Теоретические проблемы. — СПб.: «Дмитрий Буланин», 2012. С. 334-376.
  9. Х. Ортега-и-Гассет. О точке зрения в искусстве// URL: http://www. gramotey.com/?open_ file=401213958774.14 (дата обращения 03.04.2011).
  10. Х. Ортега-и-Гассет. Дегуманизация искусства // URL: http://www.gumer. info/bibliotek_Buks/ Culture/Ortega/_ Degymaniz_01.php (дата обращения 26.05.2011).
  11. Бычков В.В. Триалог. Разговор Второй о философии искусства в разных измерениях [Текст] / В.В. Бычков, Н.Б. Маньковская, B.В. Иванов; Рос. акад. наук, Ин-т философии. — М.: ИФРАН, 2009. C. 14-15.
  12. Бычков В.В. Триалог. Разговор Второй о философии искусства в разных измерениях [Текст] / В.В. Бычков, Н.Б.Маньковская, В.В. Иванов; Рос. акад. наук, Ин-т философии. — М.: ИФРАН, 2009. — С.14-15.
  13. Вебер М. Наука как призвание и профессия // LIB.RUS.EC: сайт библиотека. 2007. URL: http://lib. rus.ec/b/58739/read (дата обращения 23.05.2011).
  14. Кривуля Н.Г. Интернет и сетевая анимация / Экранная культура. Теоретические проблемы. — СПб.: «Дмитрий Буланин», 2012. — С. 334-376.
  15. Кривуля Н.Г. Новый адрес анимации: журнал «Искусство в школе» — тематический вып. № 5 — М.: Издательство, 2008.
  16. Кривуля Н.Г. Российская NET-анимация: пространство свободы, надежды и страхов: анимация в эпоху инновационных трансформаций //Материалы IV международной научно-практической конференции: анимация как феномен культуры. — М.: ВГИК, 2008. — 125 с.
  17. Манович Л. Абстракция и сложность // URL: http://www.cyland.ru/rus/index.php?option=com_conte nt&task=view&id=81&Itemid=64 (дата обращения 10.05.2011).
  18. Manovich L. The Language of New Media. — The MIT Press, Cambridge, Massachusetts, 2001. — 258 p.
  19. Ортега-и-Гассет Х. О точке зрения в искусстве // URL: http://www.gramotey.com/?open_ file=401213958774.14 (дата обращения 03.04.2011).
  20. Ортега-и-Гассет Х. Дегуманизация искусства //GUMER.INFO: сайт библиотека гуманитарных наук // URL: http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Ortega/_Degymaniz_01.php (дата обращения 26.05.2011).

Statistics

Views

Abstract: 161

PDF (Russian): 134

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2013 Trapeznikova Y.V.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies