Films about filmmaking. Reality and game

Abstract

«For acting trade talking of reality and game as living strategies is essential. While the former implies the idea of "face", the latter gives us the notion of "mask". In various films about filmmaking, such as F. Fellini's "8 1/2", "Everything For Sale" by A. Wajda, "American Night" by F. Truffaud, "The Voice" by I. Averbach, the collision between reality and game becomes crucial. When an actor put on his mask, he needs a mirror that isn't false, which means indifferent, but is true, revealing the face behind the mask affectionately. And a spectator becomes such a mirror».

About the authors

Roman Maksovich Perel'shteyn

Roman Maksovich Perelshtein

Candidate of Art Studies, place of thesis defense: All-Russia State Institute of Cinematography named after S.A.Gerasimov, Moscow, 2008. Thesis topic: «New Testament Motifs in Russian cinematic dramaturgy of the 1960-1980s»

References

  1. Туркин В.К. Драматургия кино. М.: ВГИК, 2007. С. 77.
  2. Гюго В. Предисловие к Кромвелю // Собор парижской Богоматери: Роман. Пьесы. Статьи. Стихотворения. М.: Аст, 2003. С. 748.
  3. Хейзинга Й. Человек играющий. М.: ЭКСМО-Пресс, 2001. С. 21.
  4. Шекспир У Гамлет. Перевод М. Врон-ченко.
  5. Хейзинга Й. Человек играющий. М.: ЭКСМО-Пресс, 2001. С. 236.
  6. Мазенко В.С. Игровое начало в произведениях А.П. Чехова: Дис. ... канд. филол. наук, 10.01.01. Воронеж, 2004.
  7. Дидро Д. Парадокс об актере // Дидро Д. Собр. соч.: В 10 тт. М.-Л., 1936. Т. 5. С. 125.
  8. Бердяев Н.А. Я и мир объектов / Дух и реальность. М.: АСТ; Харьков: Фолио, 2006. С. 131.
  9. Нусинов И. Моцарт и Сальери / «Моцарт и Сальери», трагедия Пушкина. Движение во времени. М., Наследие, 1977. С. 198.
  10. Вышеславцев Б. Значение сердца в религии. Путь, № 1, сентябрь 1925, Париж. С. 84. http://www.gumer. info/bogoslov_Buks/ bogoslov/Article/_ Vushesl_Serd.php.

Statistics

Views

Abstract: 95

PDF (Russian): 58

Dimensions

Article Metrics

Metrics Loading ...

PlumX

Refbacks

  • There are currently no refbacks.

Copyright (c) 2010 Perel'shteyn R.M., Perelshtein R.M.



This website uses cookies

You consent to our cookies if you continue to use our website.

About Cookies